|
Post by david on Jan 25, 2007 15:54:40 GMT 1
Pieter de Somer ís een aula. Je kan niet missen want het is de grootste van allemaal. Als je het (eveneens redelijk grote, het is dat gebouw waar altijd veel volk voor staat) gebouw binnenkomt rechts omhoog.
|
|
helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Jan 25, 2007 16:29:18 GMT 1
Kan er iemand mij zeggen in welke straat + nummer de locatie van socio is? PDS? En er staat geen aula nummer bij ofzo, kan dat? Help mij help mij uit de nood. Dan zal ik mijn stadsplan er nog maar eens bijnemen. Haha, mijn 'help mij help mij uit de nood' noodkreet gebruiken, ik voel me vereerd *trotse blik*
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 25, 2007 16:59:53 GMT 1
Ik haat Laermans! Echt tot in het diepste van mijn ziel! Waarom geeft die 'Piep' op 2 lessen 3 hoofdstukken? Kindertjes, een goede raad! Vind nooit zelf een 'sociale' theorie uit, hoe boeiend ze ook mag zijn. Sociaal is altijd relatief, u krijgt er toch sowieso ooit commentaar op, die theorie zal toch tijdsgebonden zijn, binnen 100 jaar klopt die niet meer. En denk aan de volgende generaties studenten die al die theorieën moeten instuderen... Bon, ik trakteer een pintje aan diegene die de examens sociologie gaat stelen en op dit forum post! Dankje!
|
|
|
Post by david on Jan 25, 2007 17:25:35 GMT 1
Hoofdvraag: Bespreek secularisatie vanuit macrosociologisch perspectief. Essayvraag: Wie is mijn favoriete socioloog? Bijvragen: -Schrap wat niet past: Habermas was een kritische/kritiekloze socioloog. Durkheim was voor/tegen zelfmoord. -Welke socioloog rijmt op schimmel?
Stella plz
|
|
|
Post by Baba on Jan 25, 2007 17:29:42 GMT 1
Hoe prachtig het leven zou zijn moest David prof sociologie zijn. Vooral de laatste is een pareltje van een vraag. Zo test je tenminste je kennis.
(Helena, ik wist niet dat je patent had op die noodkreet, waar staat ie? Dat was gewoon vanuit mijn diepste oerinstinct.)
|
|
helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Jan 25, 2007 17:50:38 GMT 1
Ik wil een examen als hetgeen David heeft opgesteld, maar ik vrees ervoor En Baba, ik heb er geen patent op hoor, maar misschien moet ik dat wel es overwegen Gaan we morgen na het examen allemaal samen een potje huilen (kwestie van de sociale cohesie te versterken !!!)
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 25, 2007 18:23:15 GMT 1
Ja! De sociale cohesie versterken! Anders zijn er 10 gevalletjes van egoïstische zelfmoord... Goed, ik neem een slagersmes mee, nog iemand voor polonium en een jachtgeweer! Shizzle!
|
|
|
Post by david on Jan 25, 2007 18:30:36 GMT 1
Fatalistic suicide: Fatalism is a state opposite to anomia in which social regulation is completely instilled in the individual; there is no hope of change against the oppressive discipline of the society. The only way for the individual to be released from this state is to commit suicide.Hé ge kunt ook gewoon niet naar dat examen gaan he er is altijd een uitweg dus denk na voor je stomme dingen doet!
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 25, 2007 18:34:56 GMT 1
polonium vind ik nu wel passé ze ge moet het slinkser aanpakken, zoals die andere spion van een twintigtal jaar geleden, die ze hebben vermoord door een huurmoordenaar onopvallend te laten langslopen met een paraplu met cyaankali in de punt, en wanneer de twee mekaar kruisten PRIK in de ander zijn been te injecteren, de man viel een paar seconden later dood neer. Ergens heb ik toch wel respect voor die russen...
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 25, 2007 18:36:47 GMT 1
Aha! Daar wringt het schoentje! Ten eerste ben ik een toffe thuis-woonster, onder de vleugels van de mama die kookt en zo ... Maar, met als gevolg dat ik best wat sociale controle achter mijn gat heb en dat thuisblijven van een examen ondenkbaar is. Ten 2de is mijn papa zelf docent sociologie aan een andere universiteit. Zijn eigenste dochter die haar socio-examen zou brossen omdat ze het niet kon... En ik wil ook graag mijn 2de zit vrijhouden voor Arabisch! Goed, morgen, na het examen demonstratie van een nieuwe nationale sport! 'Sociologie en de moderne samenleving - 6de druk'-werpen. Breng allemaal uw handboek mee en misschien ook iemand een meetlint! David, als socio-kenner, mag jij scheidsrechter zijn! Sam, de paraplu is een puik plan. En lekker Russich! Het zal hem leren, het post-communisme!
|
|
|
Post by Baba on Jan 25, 2007 18:45:53 GMT 1
Mannen, het rode leger heeft toegeslagen bij mij. En nee dan heb ik het niet over het communisme, dat is al verslagen door het kapitalisme. Het is dat rode leger dat eens in de maand komt en àltijd op het meest ongelegen moment. Nu dus. Ik heb de hele dag plat gelegen van de pijn, Sociologie wordt een ramp.
|
|
|
Post by isis on Jan 25, 2007 18:46:50 GMT 1
Goed, morgen, na het examen demonstratie van een nieuwe nationale sport! 'Sociologie en de moderne samenleving - 6de druk'-werpen. Breng allemaal uw handboek mee en misschien ook iemand een meetlint! David, als socio-kenner, mag jij scheidsrechter zijn! Ik doe mee! Ik heb dat boek niet opengedaan (en de slides één keer gelezen, haha... ). 't Zal een goeie test zijn om te zien of het mogelijk is om te slagen door alleen maar notities te blokken Ik heb wel gemerkt dat Foucault in de slides toch serieus anders is dan in mijn notities, dus misschien toch nog maar eens van dat stukje die slides bekijken.
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 25, 2007 18:53:35 GMT 1
Mannen, het rode leger heeft toegeslagen bij mij. En nee dan heb ik het niet over het communisme, dat is al verslagen door het kapitalisme. Het is dat rode leger dat eens in de maand komt en àltijd op het meest ongelegen moment. Nu dus. Ik heb de hele dag plat gelegen van de pijn, Sociologie wordt een ramp. Altijd maar die Russen! En hey Isis! Ik moet nog het laatste hoofdstuk van 'Post' doen en dan Rationalisatie. Ik denk dat ik voor het korte termijn geheugen ga, en dat ik het allemaal ga lezen en memoriseren. Gaan we morgen niet gewoon allemaal naast mekaar zitten en in het Arabisch de antwoorden doorzeggen (ik oefen mijn uitleg van de Protestantse ethiek alvast in het Arabisch).
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 25, 2007 18:59:25 GMT 1
das toch wel een van de origineelste beschrijvingen dat k al gehoord heb in dat geval, het rode leger, hoe komen mensen erop...
En wat foucault betreft: die staat niet echt uitgelegd in de slides he.
|
|
|
Post by david on Jan 25, 2007 19:46:49 GMT 1
Ik doe mee! Ik heb dat boek niet opengedaan (en de slides één keer gelezen, haha... ). Boeken die nooit open geweest zijn vliegen het best, minder wrijving met de lucht zie je. Met tranen doorweekte boeken doen het ook heel goed. Morgen gaan we zien wie de echte stoere mensen zijn en wie de fakers! Ik had het graag gezien maar ik heb nog chillwerk te doen succes allemaal! En hopelijk delft de U.S.S.R. het onderspit tegen de B.A.B.A ...
|
|