|
Post by david on Jan 6, 2007 19:50:58 GMT 1
Alright!! Dit is de conversatietopic. Iemand post een foto van bvb google images en stelt er een vraag over. Iemand anders antwoordt en mag dan een vraag stellen over hetzelfde beeld of een ander posten. yaa Taalib. man huwa min faDli/ak? huwa ar-ra'iis?
|
|
|
Post by isis on Jan 6, 2007 21:13:08 GMT 1
Laa, laisa huwa ar-ra'iis. Huwa al-malik, wa huwa mayyit! Limaadhaa haadhihi al-burtuqaala khaDraa'u? (en nu hopen dat dat grammaticaal correct is...)
|
|
|
Post by david on Jan 7, 2007 19:26:58 GMT 1
Haadhihi l-burtuqaala khaDraa'u li'anna 3alahaa shay' 7ayy. ("Deze appelsien is groen omdat er een levend ding op haar zit") Waarschijnlijk zit dat echt vól fouten Tommy shakhS mu'min?
|
|
|
Post by carlovic on Jan 9, 2007 22:32:45 GMT 1
(dat grafitti spuiters zijn nieuwe huis hadden besmeurd, kon de pret iniedergeval niet bederven, hamdu li l-lah)
|
|
|
Post by david on Jan 10, 2007 11:17:02 GMT 1
eh is iemand mee ( )
|
|
|
Post by carlovic on Jan 10, 2007 12:43:54 GMT 1
misschien heb ik wel een paar denk stappen te veel overgeslaan met dit te schrijven, ik probeer het uit te leggen: - deze man ziet er toch een beetje uit als een schooier, bedelaar, ... - het ligt toch niet aan mijn verwrongen wereldbeeld dat ik denk dat zij meestal in/op/onder kartonnen dozen slapen Nu had ik in gedachten dat hij van 1 of andere voorbijganger een kartonnen doos gekregen had (dat is zijn nieuwe huis dus). De arme stakker had echter al te kampen met vandalen die een boodschap op zijn nieuwe huis hadden geschreven (waar hij weliswaar niets van verstaat natuurlijk). Maar dat kon duidelijk de pret niet bederven, zoals het een goed mens betaamt is hij buitengewoon gastvrij en laat hij u zijn huis zien. Trots als een gieter (zich van geen kwaad bewust). Vergezocht, maar ik moest direct aan dit verhaaltje denken toen ik hem zag zitten.
|
|
|
Post by almansur on Jan 13, 2007 15:53:57 GMT 1
|
|