|
Post by david on Jan 14, 2007 13:09:53 GMT 1
dat u-a-aa-u ook geldt voor adj van de vorm fa3iel, voor mij is dat dezelfde vorm als die andere 2 dus welke is het? Dat lijkt mij dan wel alleen te gaan over Diptote "fa3iel"-adjectieven, namelijk die die in de lijsten staan met een -u uitgang... Of zit ik ernaast? Nope onzin! Maar er staat dat je op de u-a-aa-u manier mannelijke Substantieven vormt van Adjectieven!! dus: sumanaa'u sighaar -> kleine dikkerds... Trouwens brecht: 'ayn = 3 en "rayn/ghayn/'ayn-met-puntje"=gh
|
|
|
Post by brecht on Jan 14, 2007 13:40:14 GMT 1
Mercikes David, ni veel te doen vandaag eh... Beetje saai eigenlijk...
Tja
|
|
|
Post by david on Jan 14, 2007 15:54:43 GMT 1
boh ik hou mij nog wel bezig
|
|
|
Post by isis on Jan 14, 2007 16:34:31 GMT 1
Bij de grammatica over de getallen staat er het voorbeeldzinnetje:
Khamsu akhbaazin (vijf broden)
De getallen moeten het omgekeerde geslacht hebben van het woord waar het bijstaat, betekent dat dat "khubz" vrouwelijk is (zo staat het niet in onze woordenschat)? Of is dit gewoon een foutje in de voorbeeldzin?
|
|
|
Post by brecht on Jan 14, 2007 18:49:28 GMT 1
volgens mij gewoon een foutje, ik heb dat ook gemerkt. Negeren die boel!
|
|
|
Post by m on Jan 14, 2007 18:56:26 GMT 1
khubz is een collectief. dus één brood is khubza... vrouwelijk dus.
|
|
|
Post by david on Jan 14, 2007 19:56:36 GMT 1
danku "m", en voel u niet geremd om te registreren...
|
|
|
Post by dhimmi on Jan 15, 2007 1:04:04 GMT 1
zou je niet beter de verplichte registratie optie aanvinken david?
|
|
|
Post by david on Jan 15, 2007 16:06:59 GMT 1
jep, nu kunnen gasten niet meer posten trouwens als mark echt mark is, dan zal ik "mark" verwijderen van de lijst met verboden namen dat had ik gedaan om te zorgen dat niemand in naam van de prof onnozel zou komen doen. trouwens, de shaitaan was niet persoonlijk ze ;D met dertien posts ben je shaitaan, en daarna meteen een burtuqaal.
|
|
|
Post by Baba on Jan 15, 2007 21:47:41 GMT 1
Om even (beter laat dan nooit) in te gaan op Valerie haar droom over Platti: ik weet hoe het voelt. Ik heb een drie-tal weken geleden ook 'n droom gehad over z'n examen. Het examen werd afgenomen in een hangmat (ingebouwd in een kotje), waarin Platti dan ook zeer relax zat/lag. Ik zat heel hard te stressen voor het examen (zoals de gewoonte is bij m'n mondelinge examens) tot daar dan het moment van het in de hangmat stappen kwam. Dus, ik stap bij Platti in de hangmat, 't is er eigenlijk best wel chill, ik copieer Platti z'n houding en zit er ontspannen bij. Ik beanwoord z'n vragen, gaat best wel goed. Den Emilio (ja hij lag er zo relaxed bij dat je hem bijna zo zou gaan noemen) blijft er wat belabberd bijliggen. Oke m'n vragen zijn beantwoord, plots wordt ie heel serieus en verandert hij heel z'n houding, gaat ie rechtzitten en kijkt nogal streng naar me. "Ja uw antwoorden waren oke, maar ja ... uw houding was toch niet echt gepast. Ja dat wordt een 9 hé." Het ergst van al is dat ik wreed blij was in m'n droom met m'n 9, 't was pas de dag erna dat ik besefte dat dat in universiteitstermen wel 'n buisje is. Oke m'n excuses voor mijn uitweiden. Ik ben moe en ik heb een slecht taboen intihaam Arabisch gedaan dus vergeef het me.
Baba
|
|
|
Post by Baba on Jan 15, 2007 21:52:03 GMT 1
(Trouwens, ik weet de oorzaak van m'n droom: Carl & Ruben hebben voor een onderbewuste angst voor een verkeerde examenhouding gezorgd door me te zeggen dat ik geen jeans of dergelijke mag dragen voor het examen. Nu droom ik van alle mogelijke fiasco's inzake de examen etiquette die me zouden kunnen overkomen.)
|
|
|
Post by isis on Jan 15, 2007 21:54:49 GMT 1
(Trouwens, ik weet de oorzaak van m'n droom: Carl & Ruben hebben voor een onderbewuste angst voor een verkeerde examenhouding gezorgd door me te zeggen dat ik geen jeans of dergelijke mag dragen voor het examen. Nu droom ik van alle mogelijke fiasco's inzake de examen etiquette die me zouden kunnen overkomen.) Geen jeans? Ik heb hier alleen maar jeansbroeken liggen, denk ik
|
|
|
Post by Baba on Jan 15, 2007 22:02:29 GMT 1
Maak je geen zorgen, ik denk dat ze me gewoon wilde pesten. Op den duur kwam het er bijna op neer dat elk meisje in een mantelpakje moest verschijnen, dus laten we het met een korreltje milh nemen.
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 26, 2007 12:52:46 GMT 1
bon, ik heb het dan toch aangedurfd om een klacht in te dienen tegen van mol voor zijn niet-in-de-cursus-staande begrippen van op het examen. Als er nog mensen er zo over denken: laat het weten.
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 26, 2007 13:38:51 GMT 1
Hey goeie zet, wie is de klassenverantwoordelijke nu weer. Je zou die is moeten contacteren om een mail te sturen naar de studenten om te zien wie er met de klacht akkoord gaat, dan staan er meer mensen achter en zal de klacht ook iets teweeg brengen. Ik was ook van plan een klacht in te dienen, ik ben benieuwd naar het resultaat
|
|