|
Post by david on Jan 26, 2007 14:06:58 GMT 1
De klasverantwoordelijke is Valerie. Jullie hebben haar emailadres. Van Mol zei wel dat hij ging nakijken of die dingen effectief niet in de cursus stonden, maar het is inderdaad beter om dat in alle openheid te doen en ook officieel, want hem kennende zou hij dat gewoon oprecht vergeten. Goede zet dus
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 26, 2007 14:15:20 GMT 1
ik heb in mijn klachtenmail het zo verwoord:
"...dat dit ten nadele zou zijn van mijn klasgenoten en mij." al praktisch even goed he...
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 26, 2007 14:25:45 GMT 1
Ik heb een mailtje gestuurd naar veerle, het leek me logischer als zij zou rondvragen wie nog achter die klacht staat, maar wees gewaarschuwd Professor van mol kan dit verkeerd opnemen. Dat valt af te wachten in het 2e semester
|
|
samvdb
|
Post by samvdb on Jan 26, 2007 14:45:23 GMT 1
ja als hij et zo gaat spelen gaat hij nog veel klachten tegen zich krijgen natuurlijk.
Wat mij er trouwens aan doet denken dat marthe ook al een had ingediend, dacht k
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 26, 2007 19:23:43 GMT 1
Of een klacht tegen de surveillant van Sociologie met de zin 'Arabistiek, gijle (niet eens jullie, het was van gijle) moest in't MTC zitten. Kzen (in plaats van ik ben) naar het MTC gelopen om ulle (weeral!) kopei te gaan halen.' Toen we gewoon zeiden dat op ons rooster stond dat we in Pieter De Somer moesten zijn zei hij: 'Joa, Joa (ja ja) tis al goed.' Ai Ai Ai, dat zijn dan de kritische geesten van sociale wetenschappen! David, u bent aan een drama ontsnapt!
|
|
|
Post by veerle on Jan 26, 2007 19:26:31 GMT 1
Heb het mailtje ontvangen, Alia! Ik denk dat er wel veel mensen achter de klacht staan (ik vond het zelf ook niet eerlijk), maar wat is dan juist de bedoeling? Dat we allemaal een mail sturen naar de ombuds, ofzo...? Zal in elk geval naar alle mensen van wie ik het e-mailadres heb, een mailtje sturen.
|
|
|
Post by veerle on Jan 26, 2007 19:29:30 GMT 1
Elisabeth, als ik ff hééél puristisch mag doen: het is ook "alweer", niet "weeral " (al zegt iedereen het bijna zo natuurlijk, ikzelf ook. Maar wij hebben altijd bij Nederlands geleerd dat het niet mag.).
|
|
helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Jan 26, 2007 19:54:44 GMT 1
Ik vind het ook een goed idee om die fout van van mol recht te zetten. Ik vind het eerlijk dat we punten krijgen voor wat we geleerd hebben, en niet dat er punten worden afgetrokken voor iets waar we niet aan kunnen doen...Het is maar een kwestie van gerechtigheid. Ik hoop alleen inderdaad ook dat de prof dat niet verkeerd zal opnemen, want dat kan wel eens in het verkeerde keelgat schieten... Maar als we ons resultaat afwachten is het te laat om te reclameren zeker? (kwestie van hem een kans te geven zijn fout uit eigen beweging recht te zetten).
|
|
|
Post by isis on Jan 26, 2007 20:16:11 GMT 1
Ja, ik twijfelde ook een beetje of we hem niet de kans moeten geven het zelf recht te zetten. Hij heeft tegen sommigen gezegd dat hij er rekening mee ging houden, dus dan kan hij het verkeerd opvatten als we toch klacht indienen. Maar anderzijds: het schijnt dat de resultaten niet meer veranderd kunnen worden eens ze officieel vaststaan. Als dan zou blijken dat van Mol vergeten is om er rekening mee te houden, zou het onrechtvaardig zijn als er daardoor mensen gebuisd zijn die er anders misschien door zouden zijn. Dus ik wil mij bij deze toch ook achter die klacht scharen... Ja en die surveillant van sociologie: toen ik al even klaar was en zei dat ik nog steeds geen antwoordblad had, zei hij: "ah ja, voor Arabistiek heb ik geen antwoordbladen" ... en toen ging hij gewoon weer weg Daar zit je dan hé. 'k Heb dan uiteindelijk een antwoordblad gekregen waar ik zelf mijn naam op moest invullen.
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 26, 2007 20:19:26 GMT 1
Ja idd als er klachten zijn over examen moet dat eigenlijk meteen daarna gebeuren dus zeker niet als we de punten hebben. Het zou wel kunnen dat professor van Mol de fout zelf rechtzet maar mijn ervaring zegt het tegendeel (ligt het aan verstrooiing of net ik weet het niet maar ik voorkom toch liever) Veerle, ik zou een mailtje opstellen waar dan instaat dat er blijkbaar al 2 studenten zijn die een klacht hebben ingediend over Arabisch en dan daarbij vermeld de namen van de studenten die zich daarbij aansluiten. Zoiets denk ik, dit is voor mij ook nieuw hoor ik weet wel dat er vorig jaar een klacht was van het 2e bach voor arabisch maar daar zat ik zelf niet bij.
|
|
|
Post by isis on Jan 26, 2007 21:20:06 GMT 1
Een andere optie is misschien van een mailtje naar van Mol zelf te sturen, ondertekend door iedereen? Of is dat geen goed idee?
|
|
|
Post by veerle on Jan 26, 2007 23:01:20 GMT 1
Tsja, misschien is het veiliger om naar hem zelf te sturen, dan is het niet echt een klacht, eerder een "herinnering" ofzo... Maar langs de andere kant: hoe moet dat dan opdat het van ons allemaal zou komen? We kunnen hem moeilijk allemaal een mail sturen, dan gaat hij wel een beetje geïrriteerd zijn denk ik... Nu heb ik gewoon gevraagd dat iedereen zijn mening zou geven op Burtuqaal. Maar daar hebben we verder eigenlijk niet echt iets aan natuurlijk. Ik weet niet echt hoe het het beste is, heb niet echt ervaring met klachten indienen. Misschien moet ik het ns aan mijn broer vragen, die doet rechten .
|
|
samvdb
|
Post by samvdb on Jan 26, 2007 23:07:19 GMT 1
ik neem aan dat het gewoon het beste is als iedereen een mailtje stuurt naar de ombuds, dan geraken die geïrriteerd omda ze zo snel mogelijk van ons afwillen en dus zo snel mogelijk een oplossing willen vinden. Van mol krijgt dan enkel te horen dat er "een hoop klachten zijn", wat onrechtstreeks toch wel verontrustender klinkt als een paar mails van nietige eerste bachers in uw mailbox.
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 27, 2007 10:29:06 GMT 1
Ja en die surveillant van sociologie: toen ik al even klaar was en zei dat ik nog steeds geen antwoordblad had, zei hij: "ah ja, voor Arabistiek heb ik geen antwoordbladen" ... en toen ging hij gewoon weer weg Daar zit je dan hé. 'k Heb dan uiteindelijk een antwoordblad gekregen waar ik zelf mijn naam op moest invullen. Ai ai Isis! Dat is nog storender dan te mogen horen dat je gewoon in het foute lokaal zit! Bon, daarvoor zou ik behoorlijk hard op mijn teen getrapt zijn. Barbara en ik hebben er alleszins een gekregen! Wat een onbeschofterikken zijn me dat daar! Alweer (dankje, Veerle) een blaam voor sociale wetenschappen!
|
|
samvdb
|
Post by samvdb on Jan 27, 2007 10:32:59 GMT 1
naar het schijnt is het probleem ondertussen al verholpen , zo weet marthe te zeggen
|
|