helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Feb 23, 2007 10:04:36 GMT 1
Amai, sorry, kan ook alleen maar zeggen watie mij gemaild heeft natuurlijk...
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Feb 23, 2007 10:28:00 GMT 1
natuurlijk jij kan daar niets aan doen he,
|
|
|
Post by elisabeth on Mar 2, 2007 18:10:48 GMT 1
Bij deze vroeg ik me af of Rob nog is komen opdagen na Arabisch met de handboeken voor Sociaal-economische... en of een goede ziel (of Rob zelf) me kan vertellen hoeveel dat boek vol toffe wijsheden en olijke theorieën me zal kosten?
Elisabeth groet u en trekt zich nu terug naar de Joden op het Arabische schiereiland! En tis daar tof!
|
|
|
Post by isis on Mar 2, 2007 22:06:47 GMT 1
Ik heb ook wat vragen: welke oefeningen moeten wij tegen maandag maken? En hebben jullie vandaag les 12b gezien?
Kwestie van te weten wat ik dit weekend zoal mag inhalen...
|
|
|
Post by david on Mar 3, 2007 12:23:48 GMT 1
We hebben 12b gezien ja. Weet niet welke oefeningen we moeten maken...
|
|
|
Post by elisabeth on Mar 7, 2007 17:57:29 GMT 1
Elisabeth vroeg zich af of er al een toffe/nen toffe het boek van "sociaal-economische aspecten van de Islamwereld" was gaan halen en of hij/zij dan ook meteen kon vertellen hoeveel dat me gaat kosten? Ik vroeg me dan ook af of er iemand was die het boek morgen gaat halen en die een exemplaartje voor mij kon meebrengen, aangezien ik les heb op het moment dat de cursusdienst open is (16.15 tot 17.30) en dus zelf niet achter het mooie boek kan gaan? Tenzij de cursusdienst aan huis levert, dan is dat niet nodig! Allah zal u lonen met erwten en bonen! Quel gedoe!
|
|
|
Post by sihem on Mar 7, 2007 20:17:48 GMT 1
Hey wij zijn dus daarstrax naar de cursusdienst geweest en nu blijkt dat ROB de boeken NOG ALTIJD NIET heeft. Dus wnr wij de boeken in ons handen zullen krijgen is één groot mysterie net zoals al die andere dingen die via de cursusdienst bij ons moeten geraken (oa. arabische versie van mannen onder de zon).
|
|
|
Post by elisabeth on Mar 7, 2007 22:00:34 GMT 1
Okay dan! Valerie, heeft iemand jou eigenlijk ooit op de hoogte gebracht van de handboeken? Kan jij ons helpen? Ging Rob trouwens niet op deze keet posten hoeveel dat handboek zou kosten? Rob? Hallo?
|
|
|
Post by david on Mar 11, 2007 16:26:36 GMT 1
help! wat moeten we doen tegen morgen?
|
|
|
Post by isis on Mar 11, 2007 17:32:06 GMT 1
Geen test of zo tegen morgen, we hebben vrijdag trouwens ook geen test gehad. Die is uitgesteld naar volgende week dinsdag (dus niet volgende dinsdag, maar de week daarna), en dan zullen we een test hebben van les 12 en 13 samen. We hebben 13a gezien en tegen morgen moeten we dus logischerwijs die oefeningen maken, vermoed ik... maar 'k ben er nog niet aan begonnen.
|
|
|
Post by dhimmi on Mar 15, 2007 16:54:32 GMT 1
ziet die kerel nogaltijd op zijn planning? ( ben ff verhinderd geweest)
|
|
|
Post by veerle on Mar 17, 2007 15:58:43 GMT 1
Volgens mij zitten we nog wel op schema, ja. Volgens zijn planning gaan we maandag 14a zien, en we hebben idd vrijdag (gisteren dus) de oefeningen van 13b verbeterd (nog niet helemaal, wel t/m oefening 4). Als ik me niet vergis hebben we komende dinsdag ook test van les 12 + 13.
|
|
|
Post by almansur on May 1, 2007 10:15:02 GMT 1
|
|
|
Post by isis on Jun 5, 2007 22:21:41 GMT 1
Voor de mensen die hun grammaticakennis over de getallen willen testen: ik vond het nogal vervelend dat er geen gegroepeerde oefeningen rond één onderwerp (bijvoorbeeld de getallen) zijn, dus ik heb zelf een lijstje gemaakt met oefeningen van alle mogelijke getallencombinaties:
1 op de 3 vrouwen 18 (v) 11 (v) 5 boeken 16 nummers 35 boeken in 12 universiteiten 100 schepen 200 schepen 500 schepen 550 schepen 2.000 schepen 3.000 schepen 30.000 schepen tientallen mannen de eerste (v) de 6de (m) de 11de (m) de 22ste les Ik studeer de 22ste les de 100ste en de 1000ste 1/3 1/6 2/3 3/4 1/12 (2 mogelijkheden) 5/100 (2 mogelijkheden) 3/4 van de ministers 1/5 van het geld
Voilà, de 'oplossingen' kan ik er niet bijgeven want dat zou te veel tijd kosten, maar 't is allemaal nogal vanzelfsprekend. Ik vond het zelf wel handig om eens alle mogelijke combinaties achter elkaar uit te proberen.
|
|
|
Post by isis on Jun 6, 2007 10:36:23 GMT 1
Een vraagje: ik dacht dat we ergens gezien hadden dat als een werkwoord voor of na een onderwerp in meervoud staat, dat je dan in één van de twee gevallen het werkwoord toch in enkelvoud moet zetten. Hoe zat dat juist? Ik vind het niet meteen terug. En is het dan ook zo dat je bij een (mannelijk) voorwerp in meervoud als onderwerp het werkwoord in sommige gevallen in het vrouwelijk enkelvoud moet zetten? In een oefening die ik gemaakt had leek dat meestal niet zo te zijn, maar één keer wel en dan nog een vraagje over kaada an (bijna), want dat had ik in mijn opstel verkeerd gebruikt. Heb ik deze (willekeurige) zin juist vertaald: "Ze (m) gaan bijna akkoord met het voorstel": يكادون ان يوافقوا على الإقترا (Yakaaduuna an yuwaafiquu 3ala 'l-iqtiraaHi)
|
|