helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Jan 27, 2007 18:27:22 GMT 1
Godver, dacht dat ik het gevonden had. Een serieuze vraag: is het een zoogdier?
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 27, 2007 19:03:56 GMT 1
als het een zoogdier is: het vogelbekdier geen enkel dier dat in van die idiote lijstjes meer voorkomt. Bestaat er een zoogdier met een snavel: het vogelbekdier Bestaat er een zoogdier met zwemvliezen: het vogelbekdier Bestaat er een giftig zoogdier: het vogelbekdier
alles wijst dus op het vogelbekdier.
|
|
|
Post by isis on Jan 27, 2007 19:16:09 GMT 1
Maar het vogelbekdier heeft geen bulten, en een kameel wel! Ik gok op een kameel, of anders een dromedaris.
|
|
samvdb
|
Post by samvdb on Jan 27, 2007 19:18:18 GMT 1
maar kamelen spuwen , en dat is onbeleefd. en dieren horen lief en aaibaar te zijn, kijk maar naar nijntje. Dus geen kameel of dromedaris
|
|
helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Jan 27, 2007 19:21:14 GMT 1
Dus ook geen lama, want die spuwt ook...
|
|
|
Post by isis on Jan 27, 2007 19:29:20 GMT 1
Spuwen kamelen?? Ik dacht dat alleen lama's dat deden Ik was als kind trouwens gigantisch bang van lama's! Omdat ik gehoord had dat die soms op mensen spuwden. Spuwen is een kinderwoord voor overgeven hé, dus In mijn inbeelding zag ik mezelf dan in de zoo naar de lamas kijken, waarop ik plots zonder enige waarschuwing een liter lamakots over mij heen zou krijgen. Ik dacht dus ook dat die metersver konden spuwen. Als we naar de zoo van Antwerpen gingen, was ik echt als de dood voor de lamas Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik heel mijn kindertijd aan lamafobie geleden heb.
|
|
samvdb
|
Post by samvdb on Jan 27, 2007 19:55:50 GMT 1
tziet er ook gewoon allemaal hetzelfde uit he, lama's dromedarissen kamelen, allemaal dezelfde domme uitdrukking op hun gezicht.
als het geen vogelbekdier is : een potvis.
|
|
|
Post by david on Jan 27, 2007 22:25:05 GMT 1
Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik heel mijn kindertijd aan lamafobie geleden heb. Hahahaa dat is zalig
|
|
helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Jan 27, 2007 22:49:38 GMT 1
Wete wa pas écht raar is? Mijn grote zus haar lievelingsdier is jarenlang lama geweest! Vreemde madam; dat wel...
En als ik aan lama denk, dan denk ik altijd aan Aladin, op een bepaald moment wordt zijn aapje veranderd in allemaal vervoersmiddelen, waaronder een lama (ik weet dat het verschrikkelijk is dat ik dat weet; heb nu wel plots weer de drang om die film noges te zien, tis veel te lang geleden)
|
|
|
Post by isis on Jan 27, 2007 23:22:49 GMT 1
Die lama is eigenlijk wel schattig. Bizar dat ik dat ooit het engste beest ter wereld vond. Mijn lievelingsdier was trouwens een vleermuis, maar ik ben gelukkig geen goth geworden ;D Aladin was nu niet meteen mijn favoriete Disney, maar ik ben wel een liefhebber van Disneytekenfilms. Ik heb Bambi, de Aristokatten en Robin Hood op dvd en moet bekennen dat ik die alledrie ergens in de voorbije twee jaar gekocht heb Ik heb onlangs ook The prince of Egypt gekocht, een tekenfilm over Mozes. 't Is niet helemaal een correcte weergave van het 'echte' verhaal, maar toch een zeer goeie tekenfilm!
|
|
samvdb
|
Post by samvdb on Jan 27, 2007 23:34:39 GMT 1
persoonlijk vond ik aladin toch wel een topper en ook (pas op, nu gaat het de foute kant op) belle en het beest. Ik vond het altijd hilarisch hoe die klok en die kandelaar met mekaar bekvechtten en zo. En van die nieuwe dingen vond ik Finding Nemo toch ook geweldig
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 28, 2007 0:00:18 GMT 1
Neen, kindertjes, neen! Geen vogelbek dier, geen dromedaris, geen kameel en geen lama! Oeh Oeh! Heb tijdens de blok op tv gezien dat lama's geen speeksel spuwen maar wel maagsappen. Half verteerd voedsel, dus. Isis haar fobie was niet onterecht!
En jeps, Helena, het is een zoogdier. En nog een tip, we zoeken niet de diersoort maar de naam van het dier. Jullie kennen hem of haar dus allemaal! Tip: stel een vraag!
|
|
|
Post by david on Jan 28, 2007 0:02:23 GMT 1
Ben je levensgevaarlijk voor een mens?
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 28, 2007 0:03:33 GMT 1
Hangt ervan af hoe je je als mens gedraagd. Ik zou inderdaad niet te onvriendelijk zijn, want het zou wel eens pijnlijk kunnen aflopen. Laat ons zeggen dat ze van nature geen slecht karakter hebben.
|
|
|
Post by david on Jan 28, 2007 0:08:08 GMT 1
Ben je zwaarder dan een mens?
|
|