alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 8, 2007 18:42:34 GMT 1
Dit is wss alleen maar voor de 2e backers. Heeft er iemand een idee of we da boekje echt in detail moeten leren en wa voor vragen die zou kunnen stellen, want ik weet echt ni wat ik daar van moet verwachten. X alia
|
|
|
Post by erwt on Jan 8, 2007 19:59:12 GMT 1
De laatste les heeft hij gezegd dat hij van plan is enkel detailvragen (dat leest u goed, énkel detailvragen) te stellen uit het boekje. Als voorbeeldvraag haalde hij een van de citaten uit het boekje aan en vroeg ons dat te plaatsen in de context van het hoofdstuk. Met andere woorden, een nachtmerrie.
Verder had hij ook nog te melden dat hij niet van plan is in gesprek te gaan op het examen, maar ons gewoon ons zegje zal laten doen en ons na 5 minuten zal laten vertrekken. Én dat hij niet van plan was ons op weg te helpen als we er niet uit geraakten.
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 8, 2007 21:50:39 GMT 1
We hebben ook ni alle hoofdstukken besproken in de les. Verwacht die da we da ook kennen. Of heeft die daar nog iets over gezegd?
|
|
|
Post by erwt on Jan 11, 2007 18:36:30 GMT 1
Aangezien ik maar naar iets meer dan de helft van de lessen ben geweest kan ik daar niet helemaal zeker op antwoorden, maar ik dénk dat we wel degelijk alle hoofdstukken moeten kennen. Maar geen zorgen, naar aloude Platti-gewoonte herhaalt hij in elk hoofdstuk toch wel een tiental keer hetzelfde praatje. (Soms zelfs letterlijk!)
|
|
|
Post by marliese on Jan 12, 2007 11:06:35 GMT 1
hij heeft in de lessen niet alle hoofdstukken gezien, maar hij heeft wel duidelijk gezegd dat we heel het boekje moeten kennen. maar laat ons eerlijk zijn, in dat boekje staat toch tien keer hetzelfde en de rest is bladvulling... ik ben toch heel benieuwd naar zijn vragen en of ze echt zo gedetailleerd gaan zijn. mijn kotgenoot volgde dit vak ook, en hij heeft het examen de 26ste, dus ik kan zijn vragen hier dan wel posten als voorbeeld.
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 12, 2007 11:14:00 GMT 1
Da zou ik heel erg appreciëren, dan heb ik ook al zo'n ide wa voor detail vragen hij kan stellen. Ge hebt wel gelijk ze in elk hoofdstuk heeft hij het wel over hetzelfde maar ge weet nooit he me Platti
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 12, 2007 19:06:44 GMT 1
Ik zie net dat ik ook den 26 examen heb dus het zal mij ni veel helpen. Maar ik zal mijn vragen hier wel opzetten als het jullie kan helpen.
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 19, 2007 15:05:36 GMT 1
Ik merk net op dat ik geen notities heb van les 10 (13 dec) kan iemand mij dat nog doorsturen of zo ik zou u eeuwig dankbaar zijn. Veel succes nog!!!
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 25, 2007 10:27:34 GMT 1
wow dit wordt echt mijn topic blijkbaar. Ik ben eens langsgeweest op het 7e en nu blijkt dat ik pas de 30e examen C en I heb dus die examen vragen zijn meer dan welkom.
|
|
|
Post by marliese on Jan 25, 2007 10:44:15 GMT 1
Ik merk net op dat ik geen notities heb van les 10 (13 dec) kan iemand mij dat nog doorsturen of zo ik zou u eeuwig dankbaar zijn. Veel succes nog!!! Ik heb eens gekeken naar mijn notities van die les, en we hebben toen blijkbaar niet les 10 gezien (ofwel heb ik dat dat niet genoteerd, want er is ergens een groot gat). Voor de rest heb ik wat onsamenhangende notities van die les over de polemiek tussen al-Kindi en al-Hashimi, wat ongetwijfeld duidelijker in zijn boekje staat. Mijn nota's van die lessen zijn over het algemeen wel vrij waardeloos, maar gelukkig moesten we niet meer kennen dan wat in zijn boekje staat. Mijn kotgenoot heeft zaterdag rond half 4 pas examen, dus daarna zal ik ze hier kunnen posten. Groetjes!
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 26, 2007 16:25:46 GMT 1
Ok ik heb al enkele vraagjes van het examen van daarnet vernomen: - Citaat van Samuel Nutington "culturen zijn relatief, ethiek is absoluut" dit moet je in verband brengen met de crisis in de moslimwereld. - Islam heeft zich juridisch gestructureerd, de kerk theologisch dogmatisch. - Islam zowel GD als politiek, gaat dit, zit daar nog toekomst in - dan nog iets over een Nasr, maar niet de president (weet het zelf ni goe) - de mooiste naam van God (in islam denk ik) Ik denk dat je telkens 2 vragen krijgt en daarover nog wa kleine bijvraagjes, volgens mijn 'bronnen' helpt hij je wel en beetje en hij neemt z'n boekje erbij zoals bij inleiding. Ben eigenlij vrij zenuwachtig voor dit examen ik hoop dat da op het moment zelf wat zal minderen.
|
|
|
Post by marliese on Jan 27, 2007 17:56:48 GMT 1
Zoals beloofd het bericht van mijn kotgenoot:
Ten eerste: geef de verschillen tussen Mohammeds mening en die van Mekka (Qurajs) op sociaal en religieus vlak. En ten tweede: leg de stellingen van Mawdoedi uit. Lijkt simpel, maar den platti bleef maar bijvragen stellen... Nou ja, we hebben ons tamelijk uit de slag getrokken, denk ik.
Nog veel succes!
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 27, 2007 18:56:22 GMT 1
bedankt voor de vragen, ik zie het terug wa zitten. Is er nog iemand met examenvragen? Zet ze er gerust bij....
|
|
|
Post by marijke on Jan 29, 2007 12:07:32 GMT 1
Die "Nasr maar niet de president" is wellicht de biograaf van Mawdudi die beweerde dat Mawdudi de islam compleet van richting heeft doen veranderen, van "vergeestelijkte religie" tot "gepolitiseerde islam", wat dan volgens Platti niet klopt omdat het ethisch appel eigenlijk politiek inhoudt in de zin van een streven naar een globale rechtsorde.
Weet iemand in hoeverre al die namen belangrijk zijn? Als ik een citaat krijg kan ik daar altijd wel de nodige zin of onzin over verkopen maar als hij vraagt van wie 't citaat komt of wat x over thema y gezegd heeft, ben ik toch wel de pineut ...
|
|