meliksah
burtuqaala
Sultan Melik$ah Han
|
Post by meliksah on Jan 14, 2007 1:33:16 GMT 1
ola
Er zijn er blijkbaar niet veel die jodendom als keuzevak hebben genomen. Ik vroeg me af of er Barmhartige Samaritanen zijn die de vragen al hebben opgelost? Dit zou toch wel helpen.
|
|
|
Post by almansur on Jan 25, 2007 10:45:19 GMT 1
Ik wou nog even duidelijkheid scheppen over vraag 6. Het eerste deel van mijn antwoord over de chassidiem is niet van belang. Met het Poolse chassidisme bedoelt de prof de volgelingen van Baal Sjem Tov. In mijn antwoord moest misschien ook iets meer de nadruk liggen op het volkse element van deze beweging. Dat dit eigenlijk een anti-intellectuele stroming was valt af te leiden uit de anekdote over de dorpsgek die de prof tijdens de les heeft verteld.
|
|
meliksah
burtuqaala
Sultan Melik$ah Han
|
Post by meliksah on Jan 26, 2007 2:01:18 GMT 1
soms zie ik bij de antwoorden op de vragen verwijzingen naar Handboek? Hebben we dan een handboek?&
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 26, 2007 11:00:26 GMT 1
Het is niet echt een handboek en je had ook de keuze of je het boekje kocht of niet het was niet verplicht denk ik, en nu de vragen zijn opgelost heb je dat zeker niet nodig. Het was wel interessant als je ietsje meer te weten wil komen over het jodendom, ik zal je even de titel en de schrijver geven ik denk dat het in de acco nog wel te krijgen is (Jodendom, DR A. Van Der Heide)
|
|
meliksah
burtuqaala
Sultan Melik$ah Han
|
Post by meliksah on Jan 26, 2007 18:58:56 GMT 1
aah merci, ik ga het toch niemeer kopen denk ik wel
|
|
|
Post by kiwi on Jan 27, 2007 12:08:50 GMT 1
en waar staat die samenvatting ergens, als ik zo onbeleefd mag zijn...
|
|
meliksah
burtuqaala
Sultan Melik$ah Han
|
Post by meliksah on Jan 28, 2007 0:14:09 GMT 1
Er is geen samenvatting zover ik weet...
|
|
|
Post by david on Jan 28, 2007 0:24:02 GMT 1
Ze bedoelt natuurlijk de vragen en antwoorden die je wel kent, Meliksah
|
|
|
Post by kiwi on Jan 28, 2007 11:24:10 GMT 1
ja dat bedoelde ik
|
|
|
Post by Baba on Jan 30, 2007 12:53:50 GMT 1
Mannen, de locatie die de prof had opgegeven (in MTC) is anders dan die op toledo (MSI). Op welke gokken jullie? En hebben jullie enig idee of iedereen van dat vak morgen mondeling heeft, of zijn het enkel wij van arabistiek? Dat maakt nauurlijk wel wat uit voor het berekenen van ons uur hé. Misschien ga ik wel voor de zekerheid al om 9u, ondanks mijn achternaam.
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 30, 2007 13:56:55 GMT 1
Anders moeten we eens een mailtje sturen naar de ombuds of zo of naar de prof zelf, ik ben voor dit vak ingeschreven in 2e bach dus verwachten ze mij om 10.30 dus ik denk dat het examen goed vooruit moet gaan want 1e bach zijn jullie met 7 of 8 denk ik, ik zou gewoon om 9 uur gaan, kans is groot dat hij geen rekening zal houden met je nummer. Veel succes iedereen!!
|
|
|
Post by Baba on Jan 30, 2007 15:16:58 GMT 1
Ik heb 'n mailtje gestuurd naar de ombuds ze antwoordde 'Ik zal de docent op de hoogte brengen van het lokaal dat op jullie regeling staat, i.e. MSI 02.23.' Dus ik veronderstel dat we daar dan moeten zijn zeker? Tot morgen
|
|
|
Post by kiwi on Jan 30, 2007 16:09:37 GMT 1
Die van godgeleerdheid hebben dat examen op een andere dag gehad, dus als er op jullie examenrooster van eerste bach 9 uur staat, is dat waarschijnlijk omdat het morgen enkel Arabistiek is. Wij van 3de bach moeten nl. om 11uur gaan...
|
|
tine
persappelsien
|
Post by tine on Jan 30, 2007 18:50:33 GMT 1
Hmmm... ivm de locatie: als het inderdaad zo is dat die van andere richtingen het examen op een andere dag gehad hebben, dan hebben zij da toen misschien in het MTC 01.15 gehad. Aangezien de prof da toen in de les gezegd heeft waar alle richtingen door elkaar zaten, zal hij er niet op gerekend hebben dat daar arabisten bij zaten. Ik gok op MSI 02.23!
|
|
|
Post by kiwi on Jan 30, 2007 23:14:50 GMT 1
Inderdaad, lijkt mij ook het meest logische.
|
|