|
Post by elisabeth on Apr 12, 2007 13:47:55 GMT 1
Ik ben mijn nota's wat aan het bijwerken (= overtypen en structuur in zoeken). In mijn nota's van de 2de les heb ik enkele Arabische namen van auteurs en werken. Een ervan is Muhamad AlMuwaylihiy (hij beschreef het moderne Egypte). Ik vind dus echt niets over die man op google, dus vermoed ik dat ik zijn naam totaal fout heb opgeschreven. Kan iemand mij zeggen hoe hij daadwerkelijk heet en wat de Engels of Nederlandse naam van zijn roman is die Daniels ook heeft opgeschreven. Ik heb iets van "Hadieth (ayn)iesa bin hisjaam".
Daaronder heb ik iets over 'De auteur van de profeet' en daaronder heb ik iets genoteerd van een Arabisch literaire beweging in de Amerika's. Is 'De auteur van de profeet' de naam van die literaire beweging of staat dat er totaal voor Piet Snot bij in mijn nota's? En als het fout is, kan iemand mij dan zeggen hoe die literaire beweging dan wel heet?
Dankjewel en hopelijk heeft de paashaas jullie veel chocolade bezorgd (mij in elk geval wel). Tot maandag!
|
|
|
Post by elisabeth on Apr 13, 2007 12:07:48 GMT 1
Hup hup, kom allemaal eens online! Nog een vraagje. Nu ik mijn nota's van letterkunde zo wat bekijk, heb ik de indruk dat ik her en der iets ontbreek. De eerste les van maart (7de) hebben we dat boek besproken. Hiervan heb ik kopietjes van de prof en mijn eigen nota's. De laatste les (28 maart) hadden we het over vrouwen literatuur. Hier heb ik mijn eigen nota's van. Nu vroeg ik mezelf af of de prof. toen ook kopietjes had gegeven. De prof. is 1 keer afwezig geweest. En nu ontbreek ik 1 les waarvan ik mijn nota's niet meer vind. Geen idee of dat 14 of 21 maart was... Ik herinner me alleen nog dat het heel mooi weer was, ik gok dat ze de 14de ziek was. Ik ben zeker dat ik de 21ste in de les zat, maar ik vind er niets meer van. Ik dacht dat we kopietjes hadden gekregen. Kan iemand mij zeggen over wat die les ging en wat er in die kopietjes stond?
|
|
|
Post by david on Apr 15, 2007 9:44:21 GMT 1
Sorry Elisabeth, zou graag helpen maar ik weet echt niet meer dan gij. En een hele hoop minder ook trouwens...
Veel succes & tot morgen
|
|