|
Post by isis on Jun 19, 2008 17:18:50 GMT 1
Ik heb een probleem...
Ik ging de vragen over Ibn Rushd oplossen van Arabische filosofie, maar ik weet gewoon niet waar te stoppen. Vraag 10 is zo vaag en zo algemeen, dat ik de neiging heb om bijna alles over Ibn Rushd erin te vermelden. Alles wat er in de cursus staat over Ibn Rushd heeft betrekking tot het intellect, en hij probeert ook overal dicht bij Aristoteles te blijven. Ik heb nu een antwoord van twee pagina's, terwijl ik nog niet aan de helft zit van wat ik er in wil zetten. Op het examen is het uiteraard niet mogelijk om zo'n uitgebreid antwoord te geven... hoe lossen jullie dit op? Ik zou echt niet weten wat ik moet wegfilteren.
|
|
|
Post by david on Jun 20, 2008 19:13:41 GMT 1
Ik heb geen specifiek antwoord over Ibn Rushd. Maar het is beter dat je te veel te zeggen hebt dan te weinig, je kan gewoon beginnen vertellen en de prof zal dan wel preciseren wat hij precies wil weten. Zolang je niks totaal irrelevant of fout zegt kan hij daar weinig op tegen hebben.
|
|
|
Post by Baba on Jun 23, 2008 11:46:47 GMT 1
Als er iemand die al examen arabische filosofie achter de rug heeft vandaag, hier verzeild zou geraken, zou ie dan even kunnen laten weten hoeveel voorbereidingstijd de prof gaf? Dat vind ik wel belangrijk om te weten... Groetjes
|
|
|
Post by stephanie on Jun 23, 2008 12:32:24 GMT 1
Ik ben als eerste gegaan deze ochtend, dus dat is waarschijnlijk niet echt een referentie.. maar je krijgt wel voldoende tijd want je zit er met 4 tegelijk binnen.. Je moet één kaartje trekken en daarop staan dan meteen een hoofd- en een bijvraag. Succes!
|
|