|
Post by marliese on Jan 8, 2007 13:15:39 GMT 1
ik heb de laatste les aan onze freddie gevraagd of we iets van die database moesten kennen en zijn antwoord was zeer aangenaam: geen database te kennen, voor het examen is het enkel excel (dus ook geen theorie ofzo) groetjes!
|
|
helena
Qutuz Sayfaddiin
|
Post by helena on Jan 8, 2007 14:26:05 GMT 1
Sorry, maar dit klinkt even veeeel te zalig. Ben namelijk maar 1 maal naar die les geweest en voelde me een beetje een stom aapje. Heb dus ook geen idee wat we precies moeten kennen. Als ik dus enkel oefeningen van excel maak en zorg dat ik die goe ken, dan kan ik op beide oortjes slapen voor dit examen??? Waarom valt Acces weg eigenlijk?
|
|
|
Post by david on Jan 8, 2007 14:34:57 GMT 1
het gemiddelde was vorig jaar dan ook 13/20
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 8, 2007 15:33:04 GMT 1
Ik denk eigenlijk niet dat ik daar tijdens de blok nog aantoe kom om die cursus open te doen. Maar de vrijdag ervoor heb ik ook nog een examen. Eigenlijk is het plan dus om die rompslomp te leren op 2 dagen? Weet er iemand (proefondervindelijk of van horen zeggen) of dit mogelijk zou zijn? Misschien kunnen we anders allemaal ten onder gaan en dan heeft de Fred zoveel medelijden met ons dat hij ons allemaal een 10 geeft?
|
|
|
Post by isis on Jan 8, 2007 19:41:12 GMT 1
Ik ben ook van plan om dat de twee dagen voor het examen te leren. Wat wel eens slecht zou kunnen uitdraaien, aangezien ik van die voorbeeld-examenvragen tijdens de laatste les niks bakte... maar ik zie het niet zitten om nu mijn kostbare tijd te besteden aan dat vak.
Weet iemand ook of we op het examen de keuze hebben tussen excel of dat open office programma?
Hij heeft in ieder geval ook gezegd dat het "open boek" is, dus we mogen gerust naar de voorbeelden op toledo kijken tijdens het examen, als dat een troost kan zijn.
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 8, 2007 21:10:42 GMT 1
Je mag kiezen tussen excel en open office! Anders doen we het gewoon allemaal in augustus? Neen, is dat niet gezellig! Ik neem alvast koekjes mee, als nog iemand voor limonade zorgt en zo... Vergeet zeker je zonnebril en teenslippers niet!
|
|
alia
amiir(a)
|
Post by alia on Jan 8, 2007 21:53:27 GMT 1
Als ge zo wa gewend zijt om met den pc te werken of als ge der al iets van kent kundde zelfs den dag dervoor de cursus nog bekijken en wa oefeningen maken. Maar anders zou ik het wel ff bekijken maar steek daar zeker ni al uwen tijd in!!
|
|
|
Post by lilminx on Jan 15, 2007 19:25:50 GMT 1
Ik heb vorig jaar het examen info-kunde afgelegd en laat me een ding zeggen ... Vrees niet !! Nee serieus, het is echt simpel. Mijn ervaring is dat als je het proefexamen gemaakt hebt, je ook het echte examen kan, dit natuurlijk in de veronderstelling dat je het proefexamen juist gemaakt hebt (ha ha ha...). Wegens laat ons zeggen 'perikelen' mbt de Freddy ben ik na de 3de les nooit meer geweest. En nee, ik ben ook geen computerfreak ofzo (als bewijst hiervoor: ik wist ook niet wat de F1 toets was waarover iemand het hierboven had). Anyway, in 2 dagen heb je dus meeeeer dan genoeg tijd, ik heb als enige voorbereiding de ochtend voor het examen dat proefexamen opgelost. Uit de klas van 2de bach van vorig jaar waren maar 2 mensen gebuisd en die waren er in 2de zit wel door. Nog veel succes ermee in elk geval ...
|
|
|
Post by lilminx on Jan 15, 2007 19:46:08 GMT 1
correctie.... Ik realiseer me net dat het niet het proefexamen is dat ik opgelost heb, maar het eigenlijke examen van de groep die 's morgens examen moest afleggen. Dat staat dan gewoon online en zo weet je waaraan je te verwachten. Natuurlijk wel een tegenvaller als je in de voormiddag het examen moet maken...
|
|
|
Post by stephanie on Jan 24, 2007 15:51:42 GMT 1
Chi kwadraat??!! iemand op de hoogte van dit vreemde fenomeen? licht me in!
|
|
|
Post by erwt on Jan 24, 2007 22:21:10 GMT 1
Chi kwadraat: Noor heeft het gesnapt! Enfin, dat hoop ik dan... De chi-kwadraattest onderzoekt de graad van overeenkomst tussen waarnemingen en de te verwachten gegevens. Deze graad van overeenkomst wordt uitgedrukt door een getal tussen 0 en 1, waarbij 0 een minimum en 1 een maximum aan overeenkomst is. Het voorbeeld dat Truyen op Toledo heeft staan toont een grote gelijkenis aan tussen de waargenomen cijfers over industrie (was het toch, als ik me niet vergis?) en de te verwachten cijfers, die hij uitrekent op een manier die voor mijn onderontwikkeld letterenbrein toch net iets te ingewikkeld is. Bij P-waarde voegt hij dan via Insert>Functions de chi-kwadraattest in, waarbij je blijkbaar enkel het bereik moet aangeven van de waargenomen gegevens en de gegevens die je net hebt uitgerekend, en het masjien doet de rest.
|
|
meliksah
burtuqaala
Sultan Melik$ah Han
|
Post by meliksah on Jan 27, 2007 16:03:38 GMT 1
Moeten we voor dit vak eigenlijk alleen de files die onder "lessen excel" staan kennen? En al de rest niet of wat?
|
|
|
Post by isis on Jan 27, 2007 16:19:19 GMT 1
Yep, alleen excel
|
|
meliksah
burtuqaala
Sultan Melik$ah Han
|
Post by meliksah on Jan 27, 2007 17:17:57 GMT 1
ideaal
|
|
|
Post by veerle on Jan 28, 2007 0:16:21 GMT 1
Hoi! Zijn er hier enkele computerexperts die mij kunnen helpen? Ik vroeg mij een paar dingen af over informatiekunde... Namelijk: - Kun je de x-as aanpassen zodat hij niet meer alle waarden toont? (kwestie van het soms wat overzichtelijker te maken) Of moet je dan echt iets aan de gegevens gaan veranderen en een nieuwe kolom bijmaken? - Hoe kan je in OpenOffice de legenda aanpassen (grootte, evt tekst?)? - Wanneer mag/ moet je een logaritmische schaal gebruiken?Mag dat altijd als je de gegevens anders niet goed ziet? (ben bang dat we dit ooit wel bij wiskunde gezien hebben, maar ik zou het echt niet meer weten...)
|
|