|
Post by isis on Jan 28, 2007 0:21:16 GMT 1
Ik zit nog helemaal zo ver niet... 'k heb eigenlijk bijster weinig gedaan vandaag, gewoon alles tot en met een gedeelte van de lorenzcurve eens aan de hand van de voorbeelden uitgeprobeerd (ik zit nu vast met mijn lorenzcurve, ze klopt niet...). Maar als ik het zelf zou moeten doen, 't zou niet meer lukken vrees ik 'k Zal morgen mogen doorwerken.
|
|
|
Post by veerle on Jan 28, 2007 0:32:06 GMT 1
Ik heb ook bijster veel gedaan vandaag - of beter, gisteren (wat leren betreft dan toch, pas begonnen om 4 uur, ben tot half 3 naar de muziekschool geweest en daarna nog wat rondgehangen...). Maar informatiekunde valt wel mee hoor, je zult het wel afkrijgen. En als ik het zo hoor is het examen toch niet zo moeilijk...
|
|
|
Post by veerle on Jan 28, 2007 0:32:40 GMT 1
niet bijster veel, bedoel ik dus
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 28, 2007 10:18:16 GMT 1
de assen kan je aanpassen door als een zot met je rechtermuisknop op de grafiek te klikken en dan komt er een rolvenster me x-as y-as en zo van die dingen op. klik op de as van uw wensen en pas naar hartelust aan met begin en eindpunt en pitch...
|
|
|
Post by stephanie on Jan 28, 2007 10:24:18 GMT 1
ik heb net een mail verstuurd met daarin de vragen van tweede bach van gisteren, zij die hem nie ontvangen hebben en dat toch graag willen, vermeld dan even je emailadres en dan zorg ik daar voor, of als iemand anders zo lief zou willen zijn, ik heb nl chiro straks en kan dan misschien niet aan jullie ongeduldige wensen voldoen..
|
|
|
Post by isis on Jan 28, 2007 14:33:05 GMT 1
In Heverlee? Is het niet gewoon in de PC-klassen in het gebouw waar we normaal gezien les hadden? Iemand enig idee waarom excel bij mij de formule =INT(2*RAND()) (van kop of let) niet wil aanvaarden? Is dat anders in het Nederlands of zo?
|
|
|
Post by david on Jan 28, 2007 14:44:54 GMT 1
jep da's waarschijnlijk anders. wat denken jullie hiervan voor vraag 1? Vreemd genoeg waren die gemiddelden precies niet verschillend van de sommen... Hmm waarschijnljk fout van mij.
|
|
|
Post by isis on Jan 28, 2007 14:52:00 GMT 1
Ah, gevonden: In de oefening "KopOfLet" wordt ook een formule gebruikt om een random waarde kop (1) of let (0) te gooien. In de Nederlandse versie van Excel wordt dat: =INTEGER(2*ASELECT()) Maar hoe zit dat met die les 8, over lijngrafieken - tijdreeksen - trends. Er staan daar nergens uitgewerkte voorbeelden, dus ik weet niet wat we daar mee moeten aanvangen Ik ga het opgeven denk ik, ik kan het niet
|
|
|
Post by david on Jan 28, 2007 16:08:43 GMT 1
Maar Isis! Hebt ge het examen van de anderen gezien? Al die tijdreeksen en zo zijn helemaal niet belangrijk. Probeer de laatste oefening van dat examen en amuseer u daar een beetje mee. Gewoon op alles dubbelklikken en zien wat er gebeurt. Dat is de beste manier! Dat examen is werkelijk supergemakkelijk en het zou mij verbazen als wij dan ineens chiĀ² tests moeten doen.
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 28, 2007 16:54:11 GMT 1
Ik heb het examen van de 2de bachers niet gekregen. Kan een goedhartig mens dat naar elisabeth_ackaert@hotmail.com sturen? U weze alvast geweldig! Tot morgen!
|
|
|
Post by david on Jan 28, 2007 16:58:24 GMT 1
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 28, 2007 17:22:45 GMT 1
Jeej Hoera Dankjewel! Dat die examens maar gauw gedaan zijn, kwestie van weer een sociaal leven te beginnen! Heb trouwens deze nacht gedroomd dat ik de ochtend voor informatiekunde (morgenochtend dus) al de uitslagen van de andere examens kreeg. Had van mijn 8 examens (8? ja, bizar) 7 onvoldoendes... Het vreemde was dat mijn slechtste punt voor Nawas was, en mijn goed punt voor Laermans... Vooral dat was er vreemd aan... OH, nog een vraagje! Hoe hebben jullie geoefend? Via OpenOffice of met Excel? Ik ben voor Excel gegaan, gezien dat op de pc stond en ook omdat zijn voorbeelden in excel gemaakt zijn... Shizzle!
|
|
|
Post by david on Jan 28, 2007 17:29:37 GMT 1
ik zal het zeggen als ge een vraag stelt in uw eigen stomme topic!
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 28, 2007 17:54:40 GMT 1
Oei oei... Antwoord dan ook maar meteen hier op: Hoe kom je aan de formules voor kop en let? Of geeft de Prof die?
|
|
tine
persappelsien
|
Post by tine on Jan 28, 2007 18:21:32 GMT 1
Voor de mensen die ik al een of andere zware psychische aandoening bezorgd had door de locatie van het examen informatiekunde richting heverlee te verschuiven: dit was geheel onterecht, want de lokalen bevinden zich inderdaad in de Dekenstraat nr.2 . Lang leve KU-Loket (voor de mensen die eraan uit kunnen) en mijn welgemeende excuses aan iedereen die al oorwarmers en lang ondergoed gekocht had om morgen tot in Heverlee te fietsen.
|
|