|
Post by carlovic on Jan 22, 2007 14:09:57 GMT 1
inderdaad geen paniek
mijn vragen waren: 1)geef de ontstaansgeschiedenis van het soefisme en kan men zeggen dat het soefisme ontstaan is uit de koran 2) begin van het profeetschap 3) turuq, halid ibn al walid, nuh (noah)
|
|
|
Post by stephanie on Jan 22, 2007 14:39:04 GMT 1
mijn vragen: 1de functies de de koran aan mohammed toechrijft (nabi,rasul...) + uitleg en de omstandigheden van de eerste openbaring volgens de traditie. 2De emmigratie naar Ethiopiƫ 3 riba, zaid ibn tabit,gabal arafat, alevieten, en dan nog eentje datk even vergeten ben veel succes!
|
|
|
Post by david on Jan 22, 2007 15:06:19 GMT 1
Bedankt allemaal! De meeste van die vragen zijn inderdaad niet om weg te lopen trouwens... ik kan daar allemaal wel iets over zeggen, maar echt een praatje slaan over Noa kan ik toch niet hoelang moet je daar allemaal over praten?
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 22, 2007 15:21:10 GMT 1
ok, ik weet het, het is totaal naast de kwestie, maar toch: zijn er mensen in kostuum naar het mondeling geweest? (vooral dan het mannelijke deel van de forumgebruikers, niet dat ik de vrouwelijke wil discrimineren natuurlijk)
|
|
|
Post by isis on Jan 22, 2007 15:23:19 GMT 1
Amai, ik denk niet dat ik ooit al zo zenuwachtig geweest ben voor een examen... Ik heb mij in al mijn zenuwachtigheid ook op enorm genante wijze versproken: "een eerbare vrouw verkracht maken" ipv "een eerbare vrouw verdacht maken" gelukkig kon ik dat wel nog rechtzetten, maar toch... genant Voor de rest (afgezien van de zenuwen, het gestotter en de verspreking) is mijn examen eigenlijk heel goed gegaan. Mijn hoofdvraag en de vraag uit het boekje kon ik vrijwel perfect beantwoorden, van de termen kon ik er twee. Mijn vragen: 1. Bespreek de 7 hoofdzonden van de islam, zoals die onder meer door Boechari worden voorgesteld (met nadruk op de voornaamste hoofdzonde). 2. Beschrijf de Hidjra 3. Banuu Qaynuqaa, Wahshi, rak'a, niyya en salaat al-ghanaaza En voor die termen hoef je zeker geen schrik te hebben, eigenlijk moet je daar gewoon een heel korte definitie van geven, meer niet.
|
|
ruben
heeft een ة
|
Post by ruben on Jan 22, 2007 16:02:07 GMT 1
Dees zijn mijn vragen:
1) Leg het "goddelelijke decreet" uit en zeg iets over de spanning met de vrije wil.
2) Slag van Badr.
3) - De Sjafi'ieten - Banu Nadir - isnad - Bahira - al-Hakima
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 22, 2007 16:23:27 GMT 1
Joeps! Ik had volgende vragen: - Vertel iets over de plaats van God in het leven van een Moslim. Hoe bekijkt een Moslim God? -Vertel iets over de geboorte en afkomst van Mohammed. (Tip: hij komt uit de stam Haashim en niet uit Hashim, waar Platti mij op wees met de uitspraak 'Arabisten, alstubelieft!') -Begrippen: Surat Maryam, Abu Lahab, Imamisme, Bilal, Zayd ibn Harita
Platti helpt wel helemaal niet zoveel als de 2de bachers beweren en is toch niet het lieve, schattige mannetje dat ik verwachtte... Nietwaar, Ruben?
|
|
ruben
heeft een ة
|
Post by ruben on Jan 22, 2007 17:17:16 GMT 1
Weet er iemand wie er van TCM is weggevallen? Want ik ben 029 maar er staat voor na 14u morgen maar van TCM 23 tot 28. Dus er zijn er 'n paar weggevallen, ik zou nog naar 't zevende moeten gaan, maar zit hier al de hele dag in m'n pyjamaatje achter m'n cursus, ik zie er wat tegenop. Maar bon zal het toch maar best doen, anders sta ik er misschien pas na 14u terwijl ik er 's morgens misschien moest staan. Ik ben nerveus... Ik hoorde inderdaad dat Platti niet meteen de vriendelijkheid zelve was. Ik moet nog zoveel leren. Jakkes.
|
|
|
Post by Baba on Jan 22, 2007 17:19:07 GMT 1
(oei dat vorige was ik, Ruben stond hier nog aangemeld, had ik niet door.)
|
|
|
Post by Baba on Jan 22, 2007 17:48:25 GMT 1
Oke sorry voor mijn gestress, maar...ik ben juist naar het zevende gegaan, maar dat hielp natuurlijk niets want daar stond ik nog steeds als nummer 29. Nu wilde ik effe aan de personen voor me (Marie-charlotte, jutta, vincent, brecht, sam) vragen om hoelaat zij precies gaan? Ik snap gewoon niet goed dat het maar tot TCM 28 gaat... Achja, als iemand me effie wat gerust kan stellen, dan kan ik die zenuwen misschien effie loslaten en kan ik me richten op het zenwachtig zijn om het feit dat ik nog ongelooflijk veel moet leren.
|
|
|
Post by david on Jan 22, 2007 18:00:52 GMT 1
Barbara, ge zult het wel overleven hoor ik heb een bericht gestuurd naar brecht of hij online kon geraken... en anders hoe laat hij gaat gaan. Nu voor iets totaal anders: ik kan het ook niet aan
|
|
|
Post by brecht on Jan 22, 2007 18:01:09 GMT 1
ik ben 27 en voor zo ver ik weet is dat nog niet veranderd, dus zal ik daar morgen om 1400 gaan staan.
|
|
|
Post by Baba on Jan 22, 2007 18:05:39 GMT 1
Shukran. Ja ik moet kalmeren. En leren. Veel geluk ermee David, lukt je wel.
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 22, 2007 19:30:10 GMT 1
voor zover ik heb geteld moest k als 21ste naar het examenn dus moet ik nog voormiddags
|
|
|
Post by almansur on Jan 22, 2007 19:33:32 GMT 1
Salaam,
Er moesten 4 mensen om 14 uur aanwezig zijn 23,24,25 (ik) en 26. Ik denk dus dat het iets na 14.30 aan u zal zijn. Ik wens jullie nog een fijne nacht in arabisch dromenland toe...
|
|