|
Post by Baba on Jan 22, 2007 19:42:59 GMT 1
Ah Sam, ik dacht dat je voor mij moest... en ik ben 29. Ben je het op de lijsten gaan zoeken? Want alfabetisch gezien zit je toch tussen mij en brecht in? Maar bon ik wil u nie zenuwachtig maken. Misschien ben ik fout.
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 22, 2007 19:55:16 GMT 1
dan denk ik dat je morgenvroeg al moet komen want die examennummers maken totaal niks uit (stom systeem, lynch degene die het uitvond) want je moet zelf uittellen hoeveelste je aan de beurt bent. als ik bij het bladje "inleiding tot islam: TCM" begon te tellen was ik als 21ste
ik durf wedden dat drie vierde dat nooit gezien heeft, maar ik ben het eens gaan vragen aan die toffe (?) mensen van het secretariaat van taal en regiostudies (die veronique) en werd boos weggestuurd dat ik de opmerking op toledo niet had gelezen. Ik heb eens gezegd dat ze toledo bij lange na niet deftig gebruiken maar dat leek ze fijn te negeren...
Ik heb dus wel nr 28 maar moet als 21ste aan de bak
|
|
|
Post by Baba on Jan 22, 2007 20:25:30 GMT 1
Ja shit nu ben ik helemaal in de war. Ik was juist van plan om er om 14u er alvast te zijn in de gedachte alvast niet telaat te kunnen zijn. Maar Sam, er staat toch dat dat enkel voor keuzevakken is dat je niet op die nummers moet letten? Is er hier iemand die het zeker weet? Ik zou graag (eigenlijk niet maar bon) mijn mondeling examen willen afleggen dus kan er iemand mij zekerheid geven of ik word nerveus...
|
|
|
Post by david on Jan 22, 2007 21:22:00 GMT 1
Here mijn god ik snap er geen jos meer van! lijst op toledo? waar zou dat staan? met vier tegelijk? halve uren? waah? We zullen daar maar best gewoon om negen uur 's morgens al staan zeker. Dan zien we wel...
|
|
|
Post by isis on Jan 22, 2007 21:30:46 GMT 1
Ik veronderstel dat het de lijst op de 7de verdieping van het letterengebouw is. Maar ik heb daar naar gekeken en ik had toch bij elk vak nr. 7.
In ieder geval, ik denk niet dat het kwaad kan om te vroeg te komen, want meestal duurt het toch korter dan een kwartier.En als er mensen niet op tijd komen opdagen, mag je ook al meteen beginnen. Ik was nr. 7, maar was als 4de of zo al aan de beurt.
En iets anders nu: op de namenlijst die we moesten tekenen bij het begin van het examen, stonden bij een paar namen (die in de voormiddag gekomen waren denk ik) getallen tussen de 12 en de 15 ongeveer... kunnen dat al punten geweest zijn? Of was dat iets anders?
|
|
|
Post by Baba on Jan 22, 2007 21:32:51 GMT 1
Ik ga om 14u gaan, het lijkt me totaal onlogisch dat ik als nummer 29 toch 's morgens zou moeten, nog voor de mensen die nummer 23-26 hebben. Ik kan de tijd voor het examen nog goed gebruiken voor verder te leren, dus ik kan me helaas niet bezighouden met voor de zekerheid toch te gaan checken. Ik neem gewoon 14u, niets wijst er voor mij op dat ik in het eerste deel zou moeten. Ik ga erheen om 14u, in de hoop dat Brecht enzo dat ook nog van plan zijn en ik m'n examen zal kunnen afleggen... (dit berichtje is 'n beetje met tegenzin, m'n status als shajtaan bevalt me wel)
|
|
|
Post by david on Jan 22, 2007 21:42:20 GMT 1
m'n status als shajtaan bevalt me wel David in "Hij zou beter een bekke werken", the Sequel heeft uw wens vervuld. Alhamdu 'llah.
|
|
|
Post by Baba on Jan 22, 2007 21:47:09 GMT 1
Shukran ya sadieqie. Ik had het eerder over dat mooie arabisch schrift onder mijn naam, maar hiermee kan ik ook wel leven. De gelijkenis is treffend, moet ik toegeven. Toevallig, ik zit ook in die sequel. 't lukt me niet meer.
|
|
|
Post by brecht on Jan 22, 2007 21:48:41 GMT 1
Ik ga ook om 14.00 gaan, de extra tijd is al zeker welkom en ik denk ni dat de lijsten met meer als 5 man zijn opgeschoven, moeilijk te geloven. Dus 14.00!!
|
|
|
Post by david on Jan 23, 2007 15:07:08 GMT 1
En is het is weer gebeurd se ik ben er toch niet zo gerust in... ik heb toch de gevreesde zin moeten zeggen: "ik weet het niet" ;D
|
|
|
Post by elisabeth on Jan 23, 2007 15:12:52 GMT 1
Zolang je maar niet zegt 'Ik weet het niet', en dan gauw een ingeving van het moment krijgt en het dus wel weet en dat je dan gauw nog antwoord geeft, is het allemaal okay. Anders krijg je de reactie 'Eerst nadenken voordat ge iets zegt!' Is het feit 'Plotse ingeving' Platti vreemd? Was hij al beter gezind?
|
|
samvdb
khaliifa onder de sloef van Buyyiden
|
Post by samvdb on Jan 23, 2007 15:22:01 GMT 1
hij was eerst half aant slapen met zijn handen voor zijn gezicht en daarna vond hij mijn relaas van de slag van uhud blijkbaar zeer boeiend want schoot ineens wakker en begon hij een paar bijvraagjes te zeggen. Dan bij mijn begrippen was het weer wat minder want ik wist khatiib en sja'baan niet. hij heeft daar wel geprobeerd om me te helpen (bij die khatiib: allez manneke, hutba , da zegt u toch iets e)
|
|
|
Post by david on Jan 23, 2007 15:38:52 GMT 1
Jaa en zo aan het tekenen terwijl ik vertelde!! Hij heeft zo heel traag een is-niet-gelijk-aan teken getekend terwijl ik praatte dat kan vanalles betekenen... "Dat is het toch niet"? "Dat trekt er niet op"? Wie zal het zeggen... Hehe en ik heb eerst zo tien seconden gezwegen omdat ik mijn sjiek niet ingeslikt kreeg leek mij geen goed idee om te sjieken bij zo'n oude mens, die haten dat wel eens...
|
|
|
Post by isis on Jan 23, 2007 16:18:23 GMT 1
Ik heb redelijk vaak "ik weet het niet" gezegd eigenlijk. Bij drie van mijn termen, bij de vraag in welk jaar van de Hiddjra we nu leven, bij de vraag of astrologie ook tot de hoofdzonde van 'magie en toverkracht' behoorde (ik was helemaal aan het twijfelen door het feit dat astrologie volgens ons boek van geschiedenis zeer populair was in de islamitische beschaving...), bij de vraag wat Wahsh betekent...
Als ik er nu over nadenk, heb ik het gevoel dat ik een heel slecht examen heb afgelegd. Maar ik weet nog dat ik vrij tevreden was net na het afleggen van mijn examen, dus ik veronderstel dat het toch wel goed zal zijn.
Welke vragen heeft hij eigenlijk nog zoal gesteld?
|
|
|
Post by david on Jan 23, 2007 18:53:04 GMT 1
Bespreek de existentiele dimensie van de Islam. Vertel over de episode van de hypocrieten. leg uit: -ithna 3ashariyya -khadiija (natuurlijk op zijn eigenaardige manier gespeld: "hadiga") -imaan (wist ik niet!) -baha allah -ehmmmmm weetnietmeer
|
|